miercuri, 17 octombrie 2012

Retezat, 20 August 2012

20 August a fost anul acesta prima zi din cele trei care au alcatuit weekendul in care m-am reintalnit cu muntele meu de suflet- Retezatul.
Foarte pe scurt (pana la o eventuala inspiratie spontana), iesirea noastra avea ca target atingerea a 3 varfuri importante si "remaparea" lacurilor pe harta. Din cele 3 varfuri am atins doar doua: PELEAGA (2509 m) si JUDELE (2398m- desi mai mic decat Peleaga, mult mai solicitant din punct de vedere fizic; urcare devine catarare verticala la un moment dat).
In prima noapte am campat langa lacul Gales (stiu ca nu se campeaza acolo, ne-a prins noaptea din pacate), iar in cea de-a doua, intr-o locatie deja consacrata, la Lacul Bucura.
Traseul ales de noi a inceput de la Pensiunea Soarelui, mergand apoi pe drumul de piatra pana la curba care face trecerea catre cabana Pietrele. Din acest punct am luat-o in stanga, prin padure (aici deja intunericul cuprinsese tot peisajul, era in jurul orei 21) pana la Lacul Gales. De aici am trecut, a doua zi, pe langa lacurile din Valea Rea, si am urcat pe Peleaga, pe langa Coltii Pelegii, coborand apoi prin Caldarea Berbecilor la Bucura. Cea de-a treia zi a fost cea in care am lasat cortul langa lac, si am urcat in ritm alert pe Varful Judele. La intoarcere, am urmat traseul clasic: Bucura- Curmatura Bucurei- Valea Pietrele- Bordul Tomii- Gentiana, si in final, drumul de la Pietrele pana la Codrin, drum care sunt convins ca ne-a marcat pe noi, toti cei care am batut traseele din Retezat in mod regulat...
Aceasta a fost iesirea in care bocancii mei de suflet si-au dat ultima suflare, si-au devenit amintire.

In ideea unei eventuale completari mult mai stilate a povestii, va salut cu drag pe toti, si va invit sa vedeti retezatul la sfarsit de vara, AICI

From Retezat- 20 August 2012


From Retezat- 20 August 2012


From Retezat- 20 August 2012
 
 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu